Geoblog.pl    magiana    Podróże    Hiszpania 2011    dolina tysiąca palm

dolina tysiąca palm

Hiszpania
Hiszpania, Haría

Dróżka do Haría okazuje się być nieźle pokręcona. Ale zanim zacznie się zjazd, jest jeszcze Mirador de Haría, punkt widokowy, z którego roztacza się kolejna piękna panorama na Haría, Montaña Corona i ocean. Ślicznie tu. Jest też sklepik i jadłodajnia, w której można co nie co przekąsić.

Zjeżdżamy w dół do miasta. Już po drodze wszędzie widać palmy. Jesteśmy w Valle de las Mil Palmeras, czyli Dolinie Tysiąca Palm. Co za piękna nazwa! Łazimy po miasteczku, żeby nasycić oczy widokiem palm, które szumią i gną się na wietrze. I tutaj jest bardzo sennie, no ale to już pora sjesty. Wiele domków poza samym centrum jest zrujnowanych i niezamieszkanych. Ciekawe, czy to znów wina kryzysu, czy miasteczko zamiera? Podoba mi się tu. W miejscowym sklepiku można spróbować miejscowego wina, polecanego na którejś ze stron w internecie. Próbujemy, ale jakoś nam nie smakuje, to które piłyśmy ze sklepu było o wiele lepsze.

Po drodze jeszcze, w górnej części miasteczka Ala wypatrzyła warsztat, w którym pan lepi z gliny garnki. Wracamy więc i idziemy zobaczyć. Okazuje się, że to nasz znajomy pan, który wcześniej na dole siedział sobie przy stoliku pijąc kawę i czytając gazetę, a który wytłumaczył nam, że Valle de las Mil Palmeras to właśnie tu :) Pan pokazuje nam, jak się lepi garnki z gliny, której tu pełno, od początku do końca ręcznie, bez koła garncarskiego, schną sobie potem na słonku. I tak codziennie, żyje sobie spokojnie na wyspie. Tak, to na pewno dobre schronienie przed pędzącym europejskim światem...