Geoblog.pl    magiana    Podróże    Bałkany 2006    Kavala

Kavala

Grecja
Grecja, Kavála

Na włóczenie się po Kavali nie mamy już za bardzo ochoty, ale skoro tu jesteśmy, to szkoda by było taką szansę zmarnować.
Z punktu widokowego widać całe miasto jak na dłoni, łącznie z twierdzą i ogromnym rzymskim akweduktem. Na morzu widać też Thasos - cel na jutro.
Kavala to pierwsze większe greckie miasto po drodze, wygląda jak Saloniki, tylko mniejsze. Przy porcie wciągamy po picie i chcemy zrobić jakieś zakupy, ale w tych uliczkach same apteki, wysyp jakiś, czy co?! W końcu znajdujemy market, ale ceny takie, że decydujemy się tylko na wodę i brzoskwinie.
Przechodzimy pod akweduktem i wdrapujemy się wąskimi uliczkami na stare miasto. Do twierdzy. I stąd widoki świetne, widać port, a na wzgórzach całe miasto. Pięknie! Hasamy po niczym nie zabezpieczonych kamiennych flankach. Słonko chyli się już ku zachodowi, daje piękne ciepłe światło, które jeszcze dodaje uroku twierdzy.
Wreszcie zmęczeni schodzimy w dół, mijamy meczet i kościółek św. Pawła. W środku jest akurat nabożeństwo, podglądamy trochę, bo prawosławnego nabożeństwa jeszcze nigdy nie miałam okazji zobaczyć.
Ciemno już się zrobiło, a my musimy jeszcze dojechać do Keramoti, skąd jutro prom zabierze nas na Thasos.