Geoblog.pl    magiana    Podróże    Beskidy 2005    jak tu pięknie!
2005

jak tu pięknie!

Polska, Powrożnik

Wdrapałam się na Malnik. Muszę troszkę odpocząć, bo za chwilę padnę! Widoki stąd boskie!
Znów zboczyłam ze szlaku, bo chciałam zobaczyć kirkut w Muszynie. Ten w Krynicy jest częściowo na stromiźnie, ale ten tu jest na takiej stromiźnie, że wciąż miałam wrażenie, że zaraz się skulnę ;) Ten też jest przepiękny, zarośnięty zielskiem. Na wielu macewach położone kamyki, ciekawe, czy to mieszkańcy tak dbają, czy jakaś wycieczka tu była?
W Muszynie chciałam wejść do muzeum, ale zamknięte na cztery spusty.
Czas na zasłużony odpoczynek. Podjadłam trochę jagód po drodze.
Po drodze spotkałam w lesie faceta, zbierał coś. W każdym razie trochę się przestraszyłam (choć pewnie nie było czego, bo nawet na mnie nie spojrzał) i na Czarne Garby prawie sprintem wbiegłam. To w ramach poprawiania kondychy, he he. Szłam szybko, bo chciałam jak najszybciej wyjść z lasu. Błocko było niesamowite. Powinna być tabliczka: 'uwaga, niesamowita atrakcja - możliwość zjechania na dół na tyłku'.
A teraz siedzę na ogromnej łące, z widokiem na Jaworzynę i na Krynicę. Tu jest naprawdę bosko i znów nie chce mi się iść dalej :)

Dotarłam do celu mojej dzisiejszej wędrówki - cerkwi w Powroźniku. Ta jest najstarsza zachowana w okolicy i jest absolutnie piękna! Perełka! Kryta gontem, a do tego cebulki ma jeszcze pięknie rzeźbione. Udało mi się nawet do środka na chwilę dostać, bo niedługo jest msza. Jak tu szłam, to dzwony wybijały piątą. A jak odchodziłam o wpół szóstej, to znów się rozdzwoniły. Cerkiewka jest tak wśród drzew zakamuflowana, że ciężko ją z daleka wypatrzyć. Rozglądałam się za nią już z góry, ale nie mogłam znaleźć. Dopiero, jak już byłam całkiem nisko, to poznałam po ogrodzeniu gdzie stoi. Nic dziwnego, że z drogi nie mogłam jej zauważyć.