Geoblog.pl    magiana    Podróże    zamki Dolego Śląska 2008    zamek Grodno

zamek Grodno

Polska, Zagórze Śląskie

Ścieżka do zamku zaczyna się przy kolorowym domku. Trzeba było wspiąć się na górę.
Długo to nie trwało i już byliśmy przy bramie.
Zamek Grodno piękny jest! Ma trzy bramy, jednej z nich pilnują gryfy. A po drugiej stronie budynek jest pięknie ozdobiony kolorowymi wzorami na tynku. Druga brama jest całkiem zwyczajna (choć nad wejściem jest fantazyjny herb), a trzecia prowadzi do samego zamku. Jesteśmy z Gabi same, bo Wiola i Paweł poszli już na dół (musieliśmy się minąć), a wycieczka dzieciaków przychodzi dopiero później. Bardzo mi się tu podoba, choć z niektórych pomieszczeń niewiele już zostało, to inne są całkiem fajnie zachowane. Jest kilka eksponatów, bucik francuski w gablocie oglądałyśmy przy świetle telefonów, bo nie było światła, a ciekawe byłyśmy, cóż w tej gablocie być może ;) Są komnaty, kilka zbroi, kilka mebli, dziedziniec i sale, nad którymi nie ma już dachu. Jest też wąski korytarz w murach, a z okienek widać piękne żółte kolory lasu.
Z wieży rozciąga się przepiękny widok na Jezioro Bystrzyckie, na most, przy którym przed chwilą byliśmy i na Zagórze. Zawsze w takich miejscach wyobrażam sobie ludzi, którzy kiedyś tu mieszkali. Zamek ma też swoją legendę o księżniczce, która zrzuciła w przepaść starego bogatego narzeczonego, bo była zakochana w kimś innym.
Mogłabym tu zostać długo i buszować po zamku, ale trzeba było iść. Maciek czekał na nas na dole w Zagórzu. Po drodze znajdujemy jakieś najwyraźniej urządzenie z kamienia, które można było obracać. Szkoda, że nie ma tabliczki, co to.