Geoblog.pl    magiana    Podróże    zamki Dolego Śląska 2008    ruiny zamku

ruiny zamku

Polska, Świecie

Przejeżdżamy przez Świecie. Wioska wygląda na spokojną. Wleczemy się za jakimś traktorem i gdy w końcu udaje się go na krętej drodze wyprzedzić, to napotykamy ruiny zamku. Nie mogę się nie zatrzymać, choć na chwilę!
Idziemy z Gabi na zamek. Tylko ruiny z niego zostały. A całkiem spory kiedyś musiał być. I te ruiny działają na wyobraźnię, tak bardzo chciałabym się choć na chwilę przenieść w przeszłość i zobaczyć jakie kwitło tu kiedyś życie!

Larix
Larix - 2009-06-21 13:31
Ktoś wyrządza wielką krzywdę byłym właścicielom zamku. Znani są wszyscy właściciele i niestety żadna z tych rodzin nie parała się nigdy zbójectwem, oczernianie tych rodzin pisząc "zamek zbójecki" jest poniżej krytyki tym bardziej że ród Üchtritzów żyje po dziś dzień, po wojnie zamieszkali w Karlsruhe w a obecnie mieszkają w Wissbaden. ostatni właściciel Gitschoff też był szanowanym bankierem z Drezna i właścicielem fabryki cygar czy jego Uważacie za "zbója". zastanówcie się ludzie wpierw co piszecie a potem piszcie bo czasem wielką krzywdę wyrządzacie niewinnym ludziom. a wszystkie dane o właścicielach znajdziecie w archiwum w Konigsluter w niemczech

magiana - 2010-03-01 11:05
nie było moją intencją nikogo obrazić... jeśli ktoś się poczuł urażony, to przepraszam. po prostu wyobraźnia w przedwieczornej godzinie działa ;)