Geoblog.pl    magiana    Podróże    Bornholm 2003    Ronne

Ronne

Dania
Dania, Rønne

Pobudka po siódmej. Poszliśmy zapytać, czy busem można przewieźć rower. Można. Znów czasu mało na moje ślimaczenie się pod górę, więc Adam jedzie rowerem, a ja ze swoim ładuję się do autobusu. Droga wiedzie przez Almindingen.
W Ronne przeszłam się trochę po mieście, aż Adam nie dojechał. Rowery zostały na rynku.
Weszłam do muzeum Erichsens Gard, domu kupca. Fajnie było taki domek zobaczyć. W sumie podobnie, jak u nas, tylko meble inne. Dalej weszłam do Bornholms Muzeum. Oj, tu warto było wejść! Na dole jakieś wykopaliska, ale mnie najbardziej podobały się modele statków, stare stojące zegary, malowane w piękne kwiatki i hełm nurka, cały z metalu zrobiony - ależ to musiało być ciężkie!
Na Małym Rynku jest sklep z serami. W środku faktycznie, nic tylko sery. Wychodzimy jednak nic nie kupując, bo zapach skutecznie odstrasza ;) Widzieliśmy też kościółek, który też ma w środku podwieszony statek.
Zagłębiliśmy się w uliczki, gdzie znajduje się najmniejszy domek na wyspie. Bardzo mi się tu podoba, wszędzie czysto, na progach domków leżą dynie i inne jesienne ozdoby, a przed domkami kwitną kwiaty. A same domki, ich okna i drzwi są w różnych kolorach. I znów skojarzenie: jak w bajce :) Ślicznie po prostu!