Geoblog.pl    magiana    Podróże    Europe Tour 2009 - wersja robocza    mieniące się miasto

mieniące się miasto

Grecja
Grecja, Thessaloníki

Dalej już tylko droga na północ. Po drodze jakiś wielki sklep. Zatrzymaliśmy się na trochę, kupiłam kilka pamiątek na prezenty.
Mieliśmy w planach wjechać choć na trochę do Salonik. Ale jednak zdecydowaliśmy, że nie, bo zleciałoby nam na tym pewnie ze dwie godziny, a i tak już robiło się ciemno. Super wyglądało takie ogromne miasto, całe rozświetlone milionami światełek. Piękny widok na pożegnanie.
Dalej już tylko droga do granicy z Bułgarią. Godzina jedenasta i jesteśmy na granicy, nareszcie Bułgaria! :)

Zdecydowaliśmy, że jak już tak blisko jesteśmy, to pojedziemy do Melnik (całkiem już niedaleko) i tam znajdziemy jakiś nocleg. W końcu nam się należy po tylu nockach w aucie ;) No i pojechaliśmy. Problem w tym, że zjechaliśmy z głównej drogi o jedną dróżkę za wcześnie i pojechaliśmy niewłaściwą drogą. Drogowskaz do Melnik był, ale droga w końcu wyprowadziła nas na takie wertepy, że aż nie wiadomo było, czy wracać, czy jednak jechać dalej. Wioski żadnej widać nie było, drogowskazu też nie, ciemno w cholerę. Potem okazało się, że jechaliśmy po prostu obok winnic.
Na szczęście w końcu dojechaliśmy do Vinogradi, a tam już droga zrobiła się normalna i doprowadziła nas do właściwego kierunku.

Jak do Melnik dojechaliśmy, to miasteczko było jakby wymarłe. Nikogo nie widać, cisza i spokój. Na szczęście pan od noclegu sam nas znalazł, bo inaczej byłoby ciężko. Spaliśmy w jednym z tych starych domków ze skrzypiącymi drzwiami. Dla mnie rewelacja!